پرورش قارچ دکمه ای

آموزش پرورش قارچ دکمه ای

پرورش قارچ دکمه ای

آموزش پرورش قارچ دکمه ای

قارچ تولید کنید و تسهیلات بانکی بگیرید

مهدی قراییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: در حال حاضر در صورت وجود شرایط لازم نظیر آب و زمین کافی برای توسعه واحدهای صنعتی بزرگ با شناسایی بازار هدف صادراتی و همچنین برای کارگاه‌های کوچک مقیاس برای اشتغال خانگی در این حوزه زمینه لازم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمینه اعطای تسهیلات بانکی به میزان 80 درصد کل سرمایه‌گذاری از محل صندوق توسعه ملی و یا منابع داخلی اعتبارات بانک کشاورزی با بهره 15 درصد وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند پس از اخذ مجوز تأسیس و ارائه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات با هدف ایجاد واحدهای تولید قارچ در سطح استان اقدام کنند.

قراییان گفت: همچنین این مهم در مناطق روستایی در قالب تسهیلات اشتغال پایدار با نرخ سود 6 درصد پس از ثبت‌نام در سامانه کارا امکان‌پذیر است.

وی از تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ خوراکی در واحدهای پرورش قارچ خوراکی در استان سمنان خبر داد و گفت: در استان سمنان 21 واحد فعال و دارای مجوز تولید و پرورش قارچ خوراکی وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: برای تولید این محصول از ضایعات و پسماندهای کشاورزی به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود و فعالیتی زودبازده و اقتصادی تلقی شده و در ایجاد اشتغال و تأمین امنیت و سلامت غذایی نقش ارزنده‌ای دارد.


منبع: farsnews

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.