پرورش قارچ دکمه ای

آموزش پرورش قارچ دکمه ای

پرورش قارچ دکمه ای

آموزش پرورش قارچ دکمه ای

تولید قارچ در سطح استان سمنان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه سعیدی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان، ضمن بیان اینکه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با توجه به ظرفیت های استان، توسعه کشت قارچ در حال اجرا است، تاکید کرد: افزایش تولید قارچ به خاطر ارزش غذایی بالا و همچنین مصرف آب کم از برنامه‌های تولیدی اقتصاد محور وزارت جهاد کشاورزی است که متناسب باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و همچنین استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و تولید پایدار در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی تولید بیشتر در سطح  و مصرف آب کمتر و همچنین تولید محصولات کشاورزی باارزش غذایی بالا از مهم‌ترین راهکارهایی است که در تولید محصولات کشاورزی در استان موردتوجه است.

مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث واحد تولیدی قارچ دکمه‌ای بخش خصوصی در راستای ارتقای تولید قارچ در ایوانکی صورت گرفته است، تاکید داشت: این واحد تولیدی در مساحت هشت هکتار در مجتمع گلخانه‌ای شهرک صنعتی ایوانکی واقع در گرمسار است که مدتی پیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

سعیدی با بیان اینکه این واحد تولیدی قارچ دارای سه فاز ۶۰۰ تنی است، گفت: فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت ۶۰۰ تن و ۱۸ سالن با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه نیز هم‌زمان با حضور وزیر کلنگ زنی شد، تصریح کرد: کل سرمایه‌گذاری این پروژه تا این مرحله به‌جز آب و زمین ۴۵ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به میزان اشتغال ایجادشده با افتتاح این واحد تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال در هر فاز به‌صورت دائم ۴۵ نفر مستقیم و ۷۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم پیش‌بینی‌شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.